پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي

ایرانگردی

تئاتر رسانه‌ای برای ترویج ارزش‌های امام (ره)

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تئاتر را رسانه‌ای برای انتقال ارزش‌ها و اندیشه‌های امام راحل (ره) دانست.

به گزارش آی‌فیلم، سیدعباس صالحی با بیان اینکه هنر می‌تواند زمینه ای برای گسترش موضوعاتی در فضای اجتماعی جامعه فراهم کند، تئاتر را ابزاری برای ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی و اندیشه‌های بنیان گذار جمهوری اسلامی دانست.

وی با بیان اینکه تئاتر، گفتار و هنر ارتباطات را توامان در خود جای داده است، خاطرنشان کرد: هنرهای نمایشی می تواند با ایجاد فرصت هایی در جامعه، ارزش های انقلاب اسلامی و اندیشه های امام خمینی (ره) را گسترش دهد.

صالحی، تئاتر را ترکیب گفت و گو و هنر دانست و اظهار داشت: از این طریق می توانیم آن چیزی که در انقلاب اسلامی اتفاق افتاد را به نسل امروز و آینده منتقل و زمینه ماندگاری اندیشه های بنیانگذار انقلاب را فراهم کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با برگزاری همایش ها و جشنواره هایی براساس اندیشه های امام راحل (ره) همانند تئاتر مردمی خرداد می توانیم به این روند کمک کنیم و امیدوارم این رویدادها هر سال بهتر از سالهای گذشته برگزار شود.

طی سال های اخیر در نیمه خردادماه همزمان با ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی و قیام خونین 15 خرداد در مرقد امام خمینی (ره) و محوطه های مراکز فرهنگی شهر تهران نمایش های مختلف از جمله پرده خوانی و تئاتر خیابانی با موضوع ارزش ها و اندیشه های انقلاب اسلامی اجرا می شود.

تعزیه نیز یکی از هنرهای نمایشی سنتی است که توانسته پس از هزاران سال قیام امام حسین (ع) را در عرصه هنر، ماندگار نگه دارد و تئاترهای امروز نیز می تواند با نمایشنامه و اجرای مناسب طبق گفته امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را به جهان صادر کند.

م ه / س م

این مطلب را به اشتراک بگذارید